فوم هوشمند (مموری فوم) با ماده ای که دانسیته و چگالی آن بالا می باشد به نام فوم پلی یورتان ؛ تشکیل می شود که تجهیزات پزشکی و صنعت تشک خواب از آن بهره فراوان می برند. فوم پلی یورتان دسته ای از مواد می باشند که رفتاری میان دو خاصیت ویسکوز بودن و کشسان بودن از خود نشان می دهند. این نوع فوم ها در واکنش به حرارت بدن و فشار وارد شده واکنش نشان داده و کمتر از چند دقیقه حالت و قالب بدن را به خود می گیرند. از این رو به آن فوم هوشمند نیز گفته می شود.

آیا شما باید یک تشک مموری فوم انتخاب کنید؟

خرید تشک امری کاملا شخصی است. ما همگی در مورد این که چه نوع تشکی راحت و آسایش بخش است و چه میزان نرمی یا سفتی تشک مناسب است، نظرات متفاوتی داریم. این موضوع از وزن گرفته تا سن، وضعیت سلامتی و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

از لحاظ میانگین کل، مردم به طور ویژه ای تشک مموری فوم را رضایت بخش تر از انواع تشک های فنری ارزیابی می کنند. اما با وجود این که آمارهای رضایت مصرف کنندگان به نفع تکنولوژی مموری فوم است اما همچنان درصدی از افراد هستند که این نوع تشک ها را ترجیح نمی دهند. به علاوه همه تشک های مموری فوم به شکل ایده آل تولید نشده اند و کیفیت، فرمول ساخت و مشخصات محصولات برند های مختلف با هم متفاوت است.